Pages

Friday, April 6, 2012

Menjadi kucing. Dalam gigit ada sayang.



"Sesungguhnya Allah mencintai orang-orang yang berperang di jalanNya dalam barisan yang teratur, mereka seakan-akan seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh" 
[61:4]


Terdiam melihat perang ini. Perang mendapatkan perhatian Yang Satu. 


Al-Kholiq.




Terkadang cemburu melihat kucing. Gaduh-gaduh manja mengigit, namun akhirnya saling jilat menjilat satu sama lain. :')


Perjuangan ini takkan pernah berakhir sehingga akan muncul khalifah yang kita nanti-nantikan itu dari kalangan kita sendiri. Kamu kata kamu mahu hebat, kamu mahu kuat?

Lihatlah. Allah sedang memberimu kekuatan yang luar biasa. Menggabungkan tenaga dari urat sendi di kepala sehingga ke buku lali, menggunakan keseluruhan tenaga di celah tubuh badan. MasyaAllah. Allah sedang memberi kekuatan itu,


melalui persaingan ini.


"Kerana banyaknya jemaah itu, persaingan mendapatkan redhaNya lagi hebat kuasa sembilan. Semoga Allah memandang usaha kita. Usaha kita. Bukan hasil kita. Bukan hasil mereka. Pandanglah usaha kami, untuk tempat yang teratas sekali ya Allah.." 
-KF


Sabar wahai ikhwah akhawat. Kita berjuang bukan untuk nama, tapi untuk deen Allah. Bersabarlah dan berjuanglah sepenuh jiwa. Tegakkan lagi saff-saff yang telah dibina. Luruskan niat sehabis ikhlas, ya kita bekerja kerana Allah! InsyaAllah, inikan dakwah kita. Jalan dakwah kita.
"Meski persaingan itu pahit, takkan hilang rasa manis di dalamnya. Kerana kita tak pernah berhenti berkasih sayang sesama kita. bukan?"


^^


Moga Allah permudahkan. Untuk mereka di negara tembok besar. Dan kami di sini. Amin.



1 comment:

Nur Hawania Mustaffa said...

saya suka dengan kata-kata anda, sangat menyentuh jiwa saya :')