Pages

Sunday, February 12, 2012

Hisap gula-gula tarbiyah



Malam tadi tak dapat tidur.. banyak difikirkan.. sangat banyak. Emm selalu orang pesan sebelum tidur tutup memori.. maafkan kesalahan semua orang, dan minta ampun untuk dosa-dosa hari semalam. Tapi kepala tak nak berhenti. Asyik berfikir.. tentang masa lepas, masa yang sedang berjalan dan masa akan datang, tentang kami baru mula-mula hidu bau tarbiyah itu dan sekarang tengah menghisapnya seperti gula-gula, tak tahu sama ada terluah atau terus ditelan pada masa akan datang.

Gula-gula yang sedang dihisap sekarang.. masih lagi terasa manisnya. tapi aku risau rasa manisnya akan pudar tatkala lama aku menghisapnya. Atau makin mengecil rupa bentuknya untuk masa akan datang.









Oh gula-gula yang sangat manis itu.. :')



Seriusly.. aku sangat gelabah dan risau.. sebab esok dah nak pulang.. pulang ke dunia kesibukan.. dunia penuh kesunyian :'( Tak tahu lagi hati ni mampu berkarat atau menyinar... Perlukan doa yang banyak dari antunna satu dunia. Sesiapa yang mengenaliku, pohon doa dari antunna.. sangat mengharapkan.

psst : tak tidur semalam dok dengar recording moments dgn akhawat mesir.. buat kali ke 6 mendengarnya. "Yakinlah.. Allah tak pernah salah dalam meletakkan seseorang di sesuatu tempat" - ukhti A ^^

Yakinlah.. Allah tak pernah silap menghantar aku ke korea selatan. Allah tak pernah silap. :')


4 comments:

Al Faqir Rabi'ah Al 'Adaweeyah said...

Yakinlah.. Allah tak pernah silap menghantar aku ke korea selatan. Allah tak pernah silap. :')

--> the same goes with me, my dear! :')

mulawwanah said...

~rabbuna yuqawweek!~
himnae!

kruN. said...

himnae k.weee! harap dapat bersama2 dalam DnT korea smpai akhirnya :')))

hikhik jzkk mulawwanah : ehm mcm tau je sape ni :P

azzizatul.huda said...

smoga terus tsabat :')