Pages

Friday, February 24, 2012

Hati bersepah benua seberang, di sana dan di sini. Alhamdulillah







"Majlis ilmu takkan pernah berakhir tanpa panahan nur Allah.. sama ada nur itu telah terpanah di hati kita, atau pun hati orang lain atau kita yang terbingung-bingung, sama ada telah dipanah atau belum terpanah"


Tapi majlis ilmu Allah itu sentiasa menjanjikan kemanisan.. kemanisan syurga, kemanisan satu janji daripada Allah




Gyeoul Gathering 2012
alhamdulillah :')




Sepanjang berada di GG, seolah badan aku di situ, tapi kepala aku melayang. Melayang teringat akhawat-akhawat hebat yang aku temui sebelum pulang ke korea, yang mana telah aku lekatkan secebis demi secebis hatiku.. Allah..




aku rindu lagi. dan setiap hari :'))



pernah satu soalan dilontarkan :
"Krun, Kenapa kau sanggup pilih orang yang tak dikenali, daripada orang yang kau dah kenal lama?" 



Kenapa? aku pun buntu.

Kenapa kadang-kadang aku begitu ingin bertemu dengan akhawat sehingga berfikiran tak rasional itu, aku juga tak tahu.

Kerana aku rasa..
Kerana mereka adalah akhawat. Mereka adalah akhawat. Mereka adalah akhawat! SubhanAllah.
Sebut sahajalah akhawat, pasti hati aku melompat-lompat melonjak gembira.

Kalau Allah janjikan ikatan hati daripadaNya, kita takkan mampu hilangkan dan putuskan ikatan itu melainkan dengan izinNya sendiri. desyou?

Walaupun hanya 2 hari bemuayasyah dengan akhwat seberang, tak putus-putus rasa rindu. Serius lah 
Penat kan macam ni, ade program atau jaulah je, penuh status dengan "kerinduan".. dan mahu menangis. Begitulah katanya, 



"hati aku separuh bahagiannya tertinggal di jepun, separuh di mesir, separuh di malaysia, separuh ke china, dan separuh besar sedang melekat di korea" 



manakah lagi patut ku terbangkan serpihan hati penuh kecintaan ini? Allah... tambahkan lagi kerinduan dan kecintaanMu.. supaya setiap kali aku mengingati mereka, aku dapat bersyukur dengan nikmatMu, aku dapat rindu dengan sentuhan cintaMu.. Allah..



"Kerana seorang akhawat itu, berharga lebih dari sebenua lautan"



rindukan akhawat = rindukan Allah.. kerana kami bertemu dan berpisah insyaAllah hanya keranaNya..


sayang dan cinta Allah :')


"Dan berpeganglah kamu dengan tali Allah (agama) dan janganlah kamu berpecah belah dan ingatlah ketika kamu bermusuh-musuhan lalu dipersatu-padukan hati mu (dengan iman) sehingga kamu menjadi bersaudara dengan nikmatNya."

(Surah Ali-Imran : 103)



psst : huh *lap peluh* mode sangat2 teruja dengan semua! tak sabar nak berjaulah lagi. sapa nak ikut next trip.. sila pm aku eheh. anda pasti teruja dengan jaulah! tak percaya sudikanlah diri bersama aku terbang summer ini :) wiwit!

4 comments:

hasnisyakila said...

salam ziarah....


semoga ALLAH meredhai apa yang awak lakukan. ^^

seronok tengok akhawat2 berjaulah....gathering sama2...subhanallah!
manisnya ukhuwah itu ^^

baca n3 KT tu buat saya teringat sahabat di jepun esp. Gee...

dan GG buat saya teringat dekat Nadzipah....


honestly speaking, baca n3 blog ni buat saya rasa nak kenal lebh dekat..^^



salam ukhuwah...may ALLAH showers HIS blessing upon you...

azzizatul.huda said...

summer jaulah ke mana krun ?? ^^

kruN. said...

waalaikummussalam hasnisyakila ^^
alhamdulillah.. harap dapat jumpe ngn ukhtie GG taun depan, rezeki dari Allah..siapa tahu? heeee :)) jazakillah

kak huda : saya nk ke china kali ke-2! jumpe adik2 beijing.. mari22~~

Ummu 'Umar said...

Nanti tinggalkan sedikit hati di jordan pula ye.


*mari bekalkan sedikit ketabahan mu untuk akak, dik..*


Salam ukhwah,
Ummu Umar
http://www.anr-rahmat.com/2012/04/memoir-sebuah-kehilangan-mereka.html