Pages

Sunday, January 22, 2012

bulatan bahagia 2 : lima




"Bacalah al-Quran sesungguhnya ia akan datang di hari Kiamat sebagai syafa'at kepada pembacanya" 
Hadis Riwayat Muslim




lima. caranya.


hehe.



nak sengih lagi boleh? sebab hari ni pun bahagia ehhee :D  alhamdulillah.

hari ni saya dapat benda baru emm benda lama *eh benda lama? bukan. benda semasa ^^* tapi tak masuk dalam hati, maka tak keluar kat otak bila ditanya T__T astaghfirullah.


hari ni nak share :



Interaksi dengan al-Quran.




banyak kali da dengar eh bab ni? haha samalah kita. macam hafal exam kalau yang dah memori kuat tu, tengok je tajuk kat atas dah keluar peta minda apa yang lima tu. wau. dan waaahh :D

tapi hakikatnya hari ni aku bila ditanya lagi, masih lagi menyelak nota-nota lama T_T tak hafal. eh bukan, tak melekat sebab salin guna otak, bukan guna hati *ulang lagi* astaghfirullah lagi sekali. serius ini. aku rasa kepala aku tak hadam betul apa yang aku dapat beberapa hari lepas. insyaAllah nak bagi lekat kat kepala, aku kena share lagi kt sini :) boleh kan?


interaksi dengan al-Quran :
+tau bahasa arab
+tau asbabul nuzul -asal-usul ayat diturunkan
+hidup sepertimana Rasulullah hidup
+baca dengan HATI
+rasa macam diturunkan pada diri sendiri



ok cepat hadam. dan amal. :))) nnt sambung isi besau pulak ye ^^




2 comments:

Anonymous said...

kata kunci:"hati bkn akal" (^^)v

Anonymous said...

like!