Pages

Friday, October 14, 2011

segala-galanya bermula dengan itu


"The School of Tarbiyyah : Where True Muslims are created"

itu.

"tarbiyyah" itu
tak semua yang dapat.

tapi semua berhak dapat.

rugilah mereka yang membuang tarbiyyah.
kerana

tak semua yang dapat.

dan rugilah mereka yang tidak menginginkan tarbiyyah
kerana

tak semua yang dapat.

dan dari tarbiyyah, aku mengenal Allah
Allah.


Allah.


Allah bukan hanya sekadar namaNya Allah
aku dapat kenal sifat-sifat Allah
aku dapat tafsir dari surat cinta Allah.. al-Quran al Kareem
aku dapat rasa manis ukhuwwah
aku dapat kenal 10 sahabat dijamin syurga Allah
aku dapat belajar ilmu tajwid
aku dapat belajar bahasa arab sedikit demi sedikit

aku dapat..

aku dapat ilmu akhirat

aku dapat..

dari tarbiyyah, aku dapat segala-galanya yang aku tertinggal
kerana

segala-galanya bermula dengan tarbiyyah!

alhamdulillah.



2 comments:

syafa mohamed said...

akak;(

sayangnya pada namanya 'tarbiyah' itu...sayang pada setiap tarbiyah yang disia-siakan...

fatinmarini said...

moga Allah izin untuk kita semua terus tsabat di atas jalan ini. Allahumma amin.







:)