Pages

Monday, May 30, 2011

merekah lagi.. merekah lagi



"Wahai orang-orang yang beriman! bersabarlah kamu dan kuatkan kesabaranmu dan tetaplah bersiap siaga (diperbatasan negerimu) dan bertakwalah kepada Allah agar kamu beruntung"
3:200

kecil hati ku menyanyi
sana sini tak puas hati, merekah lagi.. merekah lagi
"kuu..kuu..kuu" sesekali terbunyi-bunyi juga di mulut
menahan mata dari melelehkan air jernih itu

lemah.. aku sangat lemah
kadang-kadang rasa nak balik ke kampung serta merta
nak balik ke tanah air tercinta
jumpa keluarga dan adik beradik
mahu bercerita tentang isi hati,

hati aku rapuh duduk di sini
kejap-kejap jatuh, kejap-kejap pecah, kejap-kejap merekah lagi
tapi tak mungkin hati yang rapuh tu dapat bertahan kalau terus ke medan perang
perlu lagi latihan..perlu lagi latihan
biar hati itu melekat kuat

aku harus terus laparkan tarbiyyah
harus laparkan semangat tu
laparkan kekuatan yang jati
harus mencari lagi, jangan berhenti :')

teruskan berpesan kepada hati,
kerana kau sangat cepat mengalah
tolong jangan. jangan. jangan datang dekat aku sang "putus asa"
pergi jauh-jauh aku tak perlukanmu

T_T kuu..kuu..kuu
"Allah..hear my prayers.. hear my prayers O Allah.."


No comments: