Pages

Monday, April 18, 2011

lagi bagus dari malaikat! perghhsss +__+

benda yang paling susah itu lah
bila kita mencuba
ganjaran yang paling besar.. kita dapat!

biase dengar la kan
"Allah tak pandang hasil, tapi pandang usaha"

inshaAllahuta'ala jom kita aplikasi dalam hidup seharian

ape kate kalau kita selalu lambat solat
lagi la subuh tu, sedap tido.. gelap + lembutnye bantal2
"jangan tuding jari kt sape2, tuding kat sendiri dulu"
bila kita cuba, dalam sehari utk bangun seminit awal
seminit aje pun
maka kat situ insyaAllah dapat pahala kerana melawan nafsu
senangnye pahala bersepah Allah bagi, tapi tak pernah kita nak kutip ye dak? T_T

pengisian pagi ni insyaAllah
dengan bertemankan 5 orang sahaja huhu ^^
kami buka room sendiri selepas kecewa tak dapat join chatroom akhawat jepun :P
bg pengisian sendiri
Alhamdulillah dpt pengisian sket
ilmu perlu dicari, bukan tunggu datang bergolek :)

manusia ada yang

1.lebih bagus dari malaikat

2.lebih dasyat dari syaitan

mcmmane tu contoh lebih bagus dr malaikat?
manusia bezenye dengan malaikat tu,

nafsu.

malaikat takkan melawan perintah Allah sbb takda nafsu tu la kan? hoho
jadi sape nak cube jadi lebih bagus dari malaikat..? pergghhh!
lawan la nafsu jom!
berbalik pada diskusi atas, tak kire la kalau kite cube
ayat penting "CUBE"
lawan nafsu tu, walaupun sikit, besa taik idung ke, besa sepuluh sen ke
mashaAllah ada ganjarannya jangan pernah putus asa!





jadi bila teruk atau dasyat lagi dari syaitan ni, mcm la Firaun
bila die mengaku dirinya tuhan
walhal iblis, tak pernah jugak mengaku dirinya tuhan
kan? :)
byk kisah dlm an-naziaat tuh.. jom hadam~

jadi apa yang penting.. usaha itu!
insyaAllah kalau ade pengisian lagi akan diupdate.
tak beguna ilmu kalau tak diamal

jom pass around! :)

*tetibe je semangat pagi ni..selamat pagi ye semua! ^_____^*

2 comments:

mamawana said...

Camner plak tu ada org ngaku dia takdak dosa. Fuyooo... takut mak...

...teratai biru... said...

quote skeettt ..


[biase dengar la kan
"Allah tak pandang hasil, tapi pandang usaha"]

yaaa..
di situlah nilainya mujahadah kan..
okais. gambarou bermujahadah melawan [baca : mendidik] nafsu.
teringat kata2 seorang kwn --> "tazkiyatun nafs, perlu tegas dgn diri sendiri!"

oh, pjgnye komen. gud entri dear.
terus melaju okeh.^^