Pages

Thursday, March 31, 2011

Nak yang duduk depan haa.. nampak muka sebijik-sebijik

"cepat weii.. ni tinggal sikit je. pat laa ish. yang berdiri ade tu haa.. murah je mampu lew. tak pon amek yang tu, duduk jugak..tapi tepi kot nampak muke je sikit2"

"tak nak..nak yang duduk depan haa.. nampak muka sebijik-sebijik!"

"banyak laa mahal gile.. tak mampu aku. janji dapat masuk sudah. tekanlah cepat!"

"tak nak... aku nak yang VIP, aku yang depan sekali.. aku nak



Jannatul Firdaus itu."


siri membeli tiket konsert itu..
aku pernah mengalami.

meski aku terkilan dgn sikap sendiri
itulah pengalaman hidupku.

hati ni.

tanya hati ni,
mahukah kita membeli tiket ke syurga itu?
tiket yang duduk sahaja?
tiket yang berdiri sahaja?
atau kita mahukan tiket yang "dihadapan" itu
tiket yang dapat menghadap wajah2 yang utama
wajah kekasih kita Allah Azzawajalla mashaAllah
tiket itu lah yang perlu direbut!
"jalan ke syurga itu yang perit, kerana syurga Allah itu mahal.."



mari kawan-kawan
kita beli "tiket" itu

tiket emas itu.

semoga kita tidak menjadi golongan yang hanya berdiri di depan pintu stadium
hanya menjenguk-jenguk dari lubang-lubang

semoga kita tidak menjadi golongan yang hanya berdiri di depan pintu syurga T_T
yang hanya mencium bau kebun-kebun dan taman-taman Allah
hanya dapat melihat dari jauh syurga Allah itu

ya Allah aku berlindung dengan namaMu
lindungilah kami

rahmatilah kami.

"Sungguh, orang-orang yang bertaqwa mendapat kemenangan, (yaitu) kebun-kebun dan buah anggur..."
78:31-32


7 comments:

akhOo said...

hOw dO i like this pOst..?! like like andddd laaaaaikeee *^^*

ForMeAndForYou said...

mcm tazkirah dlm tazkirah cik yani...syurga tu tak murah^^

syafiqah.rahmat said...

krun! nak beli 'tiket' tu jgak! :) kite masuk 'duduk' sama2 ea? :) inshaAllah. ;)

kruN.ch said...

insyaAllah~ nak duduk same2 ngn semua T_T tp saya pun tak tahu kalau2 saya dlm kalangan orang yang dpt "tiket" tu T_____T risau jugak.. sama2 berjuang~ ^^

syafiqah.rahmat said...

:) insyaAllah..kita cuba sdaya upaya ye.sy pn tak tahu mampu ke tak beli :( huk..

krun! mintak nk repost entry ni bleh? ^^ sy nak tambah sikit ^^ jzkillah kheir.. :) and satu lagi post.yg ttg 'aku rindu syuman itu'

terharu la post tu :( sedih lagi.teringat akhawat korea yg da abis bljar..mcm kak hsanah kak dalila.huu.tak jmpa lagi nnti :(

kruN.ch said...

hmm tu lah rindu k.dalila ngn k.liyana semua T__________T hmm sile2.. hoho bahase awak lagi best ^^ suke bace!! :)

hannah said...

krun^^~~ likeee berjuta2 kali post ni =) yup2 syurga itu sentiasa dihiasi dengan perkara2 yang tak indah dan tak nikmat~~ moga kita sama2 tergolong dalam golongan yang dpt tiket yg "dihadapan" dalam syurga kelak ~ ameen,insyaALLAH <3