Pages

Thursday, December 2, 2010

3 2 1


"die lagi mengikut sunnah Rasulullah s.a.w dari aku"
pagi tadi pergi turun dengan roommate breakfast
cuak la first time makan dengan die. aku sangat susah nak maintain eye contact dgn orang
lagi2 bile makan face-to-face. cuak.

typical korean la kot badan kurus macam tulang
kat kantin bawah ade 2 option : mkn cereal @ nasi cam biase

astaga bila die sampai meje nak kate laki gagah pon tak
nasik macam gunung dengan sayur 2 mangkuk
aku tengok pon nak muntah dah die sumbat dengan susu putih pulak

pastu ngan tak malunye aku tanye je

"macammane boleh kurus kerempeng mcm tu padahal makan MACAM ni!?"

satu je die jawab

"3 2 1"

muke blur.

"tau tak 3 2 1 cik adek oii? 3 pagi 2 tengahhari 1 malam. sukatan. makan malam tu, lepas 2 jam tido" die gelak sorang2

"lepas makan gosok gigi, bangun pagi telan dulu air kosong at least sebotol"

oohh.
owh baru aku teringat. sunnah nabi macam tu. tapenah amal pastu gaduh berat badan tak turun2

"tapi korang kn tak makan daging..tayah worry la pasal berat badan"

die da salah faham. "tak kak, ktorang makan yang halal je, sembelih ikut cara islam hoho"

"oooo... tapi awak tak makan babi kan? bagus. babi tak elok"

"memang!" aku angkat tangan kat muke die haha
die gelak bedekah2 "tu la nape tak sedar ek selame ni"

die belajar pharmacy so mengikut kiraan kepala aku maybe laa
MAYBE die ade belajar pasal keburukan babi tu sendiri
alhamdulillah... ade jugak sorang korea yang open-minded
seriously die. bes.

No comments: