Pages

Sunday, December 5, 2010

19 tahun bersama syaitan gemok


Rasulullah s.a.w: "Apa pula rahsia engkau terhadap umatku?"

Jawab Iblis Laknatullah : "Jika seseorang muslim ingin membuang air besar (ke tandas) jika tidak membaca doa kepada Allah s.w.t untuk mohon perlindungan daripada syaitan, nescaya akan ku lumurkan najis itu ke tubuhnya tanpa disedari"


aku ade habit "lupa bace doa lepas makan"
selalu bace doa sebelum makan aje
lagi satu toilet.. masuk sebab penakut so bace doa
da senang lenang keluar tak bace smpai aku da lupa kot doa2 tu
tmbah lagi aku memang insomnia. susah nak tido sebab kepala tak benti pikir
2 3 jam lepas baring baru tertido

tergerak tangan hari tu carik doa bila susah nak tido
bila aku tekan link tu, keluar semua doa2 dalam sehari
mashaAllah

BANYAKNYA!
sia-sia bebeno aku belaja kecik2 dulu
aku baru nak start lekat2 doa kat setiap sudut bilik macam budak tadika
pastu aku sedar, ade yang masuk bilik aku, bila tengok nota tu
dorang pon mengaku...dorang tak hafal jugak doa keluar toilet
selalu bace bismillah aje.. serupa kita eh

dari bangun pagi smpai tido balik tu ade dekat 20 doa kita boleh bace sebenarnya
kat situ pahala da pon free2 Allah bagi..tapi macam tu lah suke buat tak peduli

bangun tido, masuk toilet, ambil wudhuk, habis amik wudhuk, keluar toilet, bukak baju, pakai baju pulak, tengok cermin, sebelum makan, habis makan, keluar rumah, naik kenderaan, gi kelas tu..sebelum start belajar-doa belajar, masuk rumah, ulang balik semua doa asas (makan minum masuk keluar toilet bla bla) last skali sebelum tido.

mashaAllah
lebih dari 20 kali kita mintak perlindungan sehari
macam ni sehari al-Quran pon letak tepi je, doa2 pon tinggal
ape aje kita dapat top-up amal selain yang fardhu?
segan bila orang tanya "eh da bace ke doa abes makan?"
dalam hati "tak hafal sebenarnya"

gemok syaitan aku selama ni T_T


2 comments:

akhOo said...

hehe nakwat jugakkk laaa lekatt lekatt lekattttt ㅋㅋㅋ

kruN.ch said...

haha jom join kelabbbbb!! lol