Pages

Friday, August 6, 2010

KILAT 2010

bismillah

baru balik dari kilat semalam alhamdulillah~
sebenarnya..pergi kilat tu, tak dapat lah pulak nak menghayati pengisian2 dari program (asyik tido je pasal)
tapi..macam dapat benda lain



poster promosi ^__^

mase pergi kilat tuh.. masuk2 tmpat penginapan, kat dinding2 mcm ditampal
"czech rep." "usa" "china" "mesir" "ukreine" "jepun" "korea" "jakarta"
ade la lagi byk negara

macam pelik... kate ade 3 negara je join KILAT (kursus intensif lingakaran asia tenggara)
yg join tuh dari china, jepun korea je lah kan

rupe-rupenye ade lagi satu program yg buat sekali kt situ : KONSISTEN : pelajar2 dari serata dunia agi wow!
kalau nk tau lah peserta konsisten nih agaknye mmg da tahap tinggi kot
nampak dorang pon kite jadi gerun heheh serius!
tu baru kite yang baby2 kt KILAT gerun ngn dorg, patutlah israel penakut semacam bile tgk para mujahideen islam

ade kakak tu pon ckp, yg kilat ni baru dajah satu, diorang da dajah 5 mcm tu
oooo :P
segan tak segan senyum je la ngn dorang kalau bertembung
tapi bile usha2 ngn teliti ahli konsisten, nampak 5 6 orang yang dikenali
mashaAllah... kawan2 sekolah rendah aku dulu T___T

time tu da segan melampau rase nk pakai purdah pon ade.. biar dorg tak kenal hehe
time nak makan datang sorg nih.."eh mcm pernah nmpk la awak! awk al-amin dulu kan?"
eheh angguk2 je la..tnye balik "ni sape eh.. mcm kenal jugak"
rupenye betol lah sangkaan aku hahaha
die kawan kakak aku kt sek ren dulu..and penah kot kitorang main sekali

bila da malam nk tido tu.. nmpk la budak2 konsisten nih.. tgh berzikir, mengaji lagi... yg bersembang tu.. ade ckp pasal dakwah2. berkatnye mase dorg isi2 ngan amalan2
yang aku nih tgh la bergelak2 sembang pasal hal merapu ngn kawan2

masuk hari2 kedua ketiga.. terasa makin melampau segan ngan dorg..
ktorang dari sekolah yg same.. dulu main same..sekarang dorg dah jadi orang yang hebat
aku masih lagi baby2 yang fresh nak join usrah.. nk gi program
banyak betol aku buang mase selame nih.. ilmu tak bekembang gak

bile dgr dorang bercakap kt depan ya Allah.. jauh btol aku nk capai mcm tuh
sebak lah jugak tgk balik diri sendiri.. aku pon nk jadi orang yang hebat
golongan2 yang dapat rahmat Allah akhirat nnt
golongan yang dpt masuk syurga

tu lah satu benda aku dapat dari pergi kem aritu.. "tersedar dari mimpi"
ehehehe.. agaknye satu hikmah aku pergi situ..Allah nak tunjuk aku nih banyak buang mase ngan hal dunie..walhal kawan2 aku dah jauh pergi.. menjadi orang2 terpilih
bak kate kakak tu "ahli2 konsisten nih, dorang da di train jadi leaders2 akan datang"
mashaAllah..hebatnye dorang!

budak2 dari china pon~ alhamdulillah dorg lagi bagus dari aku sebenarnye. tengok semangat dorg berkobar2 nak dgr talk, join usrah sedangkan dorg baru je start usrah kt sane bulan januari 2010 aritu. aku yang da lame gi usrah nih, dok tido je kat belakang

insyaAllah aku pon nak berubah..join dorg jadi orang2 hebat, bukan menjadi golongan2 yang mintak kt Allah kt padang masyar nnt "pulangkanlah aku ke dunia, nescaya aku akan memperbaiki amalan2 ku sebelum ini"

"Alangkah baiknya sekiranya dahulu aku mengerjakan (kebajikan) untuk hidupku ini"
(al-Fajr : 24)

tak sabar nk join kilat 2 ecewahhh ^___^

2 comments:

azzizatul.huda said...

like this post :)

Anonymous said...

semoga tsabat ya ukhti